Sequera a Sant Antoni de Vilamajor
Davant l'episodi de sequera que viu Catalunya, l'Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor ha creat aquest apartat al web municipal per recollir la informació relativa a les mesures vigents de sequera.
La Generalitat de Catalunya va aprovar el Pla Especial d'actuació en situació d'alerta i eventual sequera (PES) mitjançant l'acord GOV/1/2020, el qual dona compliment al Pla Hidrològic Nacional (LPHN) i estableix mesures per a reduir l'ús de l'aigua segons diferents estats o escenaris de sequera.
En data de 7 de març de 2023, el DOGC publica la resolució ACC/747/2023, de 6 de març, per la qual es declara l'entrada a l'estat d'excepcionalitat per sequera hidrològica a les unitats d'explotació embassaments del Llobregat, embassaments del Ter i embassaments del Ter-Llobregat i es modifiquen els estats de sequera hidrològica i pluviomètrica d'altres unitats d'explotació.
Actualment, el municipi de Sant Antoni de Vilamajor forma part de la unitat d'explotació Embassaments del Ter i Llobregat, que està en estat d'excepcionalitat.
FASE ACTUAL: 3. EXCEPCIONALITAT
Aquesta fase no comporta talls de subministrament a les persones, però sí diverses accions per reduir la quantitat d'aigua utilitzada per la ciutadania, les empreses i també per l'Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor.
- Consulta totes les restriccions d'aquesta fase aquí.
- Consulta el visor de la sequera de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA)
- Informació sequera Generalitat de Catalunya
- RESOLUCIÓ ACC/747/2023, de 6 de març, per la qual es declara l'entrada a l'estat d'excepcionalitat per sequera hidrològica a les unitats d'explotació Embassaments del Llobregat, Embassaments del Ter i Embassaments del Ter-Llobregat i es modifiquen els estats de sequera hidrològica i pluviomètrica d'altres unitats d'explotació.
- Consulta els tips per estalviar i recorda: Menys aigua consumida és més aigua disponible. Gràcies per col·laborar en l'estalvi!