El dia 23 d'abril a les 17h a l'ermita de Sant Lleïr, dins els actes de la diada de Sant Jordi, es farà la presentació del llibre Vilamajor: ahir i avui, de Lluís Grau, Enric Planas i Higini Herrero.
Aquest llibre, que constitueix el novè "Quadern de Vilamajor" del Centre d’Estudis de Sant Pere de Vilamajor, és el recull seleccionat de les dues mostres fotogràfiques que s’han exposat al Casal Sociocultural de les Escoles Velles (Sant Antoni de Vilamajor) i al Centre d’Informació La Mongia (Sant Pere de Vilamajor) sota el títol "Vilamajor: ahir i avui (I i II)": una tria de postals antigues de diferents indrets dels dos municipis, amb la seva corresponent fotografia actual i un text que explica detalls històrics o anècdotes sobre els canvis que s'han esdevingut, d'ahir a avui.
A la part final del llibre s'hi han introduït dues fotografies que no apareixen a les exposicions fotogràfiques esmentades, però que han estat fetes també a partir de dues fotografies antigues: una, de la parada d’autobusos de l’avinguda de Sant Nonet de Sant Pere de Vilamajor, i una altra, del carrer Nou de Sant Antoni de Vilamajor. Per aquestes dues fotografies s'ha demanat la col·laboració de veïns que han actuat com a figurants ocupant les mateixes posicions (quan era possible) de la gent que es veu a la imatge antiga.
L'acte d'inauguració d'aquest llibre ha estat organitzat conjuntament pels ajuntaments de Sant Pere de Vilamajor i de Sant Antoni de Vilamajor, i el fet que tingui lloc a l'ermita de Sant Lleïr, línia de terme entre els dos municipis, vol simbolitzar la col·laboració supramunicipal que ha fet possible aquest projecte, que s'espera que sigui una porta oberta a més col·laboracions d'aquest tipus.