L’Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor implanta la signatura biomètrica a l’Oficina d'Atenció a la Ciutadania per reduir paper i agilitzar els tràmits
Una nova eina digital que permet millorar els sistemes de gestió i fer evolucionar l’administració cap a una organització cada vegada més eficient, més àgil i més transparent.
L’Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor ha fet un pas més en la seva aposta per la transformació digital i la millora dels serveis municipals amb la implantació de la signatura biomètrica a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC).
Aquest nou sistema, que ja està operatiu, permet a la ciutadania signar documents electrònicament des del taulell d’atenció presencial, sense necessitat de certificat digital ni dispositius especials, agilitzant així els tràmits i la gestió administrativa i reduint l’ús del paper.
La signatura biomètrica s’efectua mitjançant una tauleta digital que recull dades com la pressió, la velocitat o la inclinació del traç, característiques úniques i impossibles de replicar que garanteixen la identitat i autenticitat de la persona signant. Els documents generats electrònicament tenen la mateixa validesa legal que una signatura manuscrita i queden vinculats a la informació biomètrica de manera encriptada, aportant un nivell de seguretat addicional.
Amb aquesta actuació, l’Ajuntament avança en l’adaptació a la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú, que estableix un model d’Administració sense paper, més eficient i sostenible.La iniciativa respon també a l’objectiu de facilitar les relacions entre la ciutadania i l’Ajuntament, evitant desplaçaments o passos innecessaris en la tramitació documental.
De moment, s’ha instal·lat una primera tauleta digital amb el sistema de signatura biomètrica a l’OAC, i la previsió és ampliar progressivament aquesta tecnologia a tots els punts d’atenció administrativa.
Amb aquesta millora, Sant Antoni de Vilamajor reafirma el seu compromís amb una administració moderna, oberta, eficient i sostenible, que aprofita la tecnologia per simplificar processos i situar la ciutadania al centre de la gestió pública.