Logotip
hiverncasiprimavera
Portada > Ajuntament > Serveis i tràmits > Servei públic de consum

Servei públic de consum

OMIC
OMIC

La Diputació de Barcelona, juntament amb més de dos-cents vuitanta municipis de la província i per mitjà de la  Xarxa Local de Consum, treballa coordinadament amb els ajuntaments per informar les persones consumidores i usuàries i defensar els seus drets.

El servei públic de consum és un servei gratuït d'informació, ajuda i orientació que realitza l'ajuntament destinat a les persones consumidores i usuàries, perquè puguin exercir els seus drets bàsics.

On és?

Al nostre municipi tenim la visita periòdica bimensual de la Oficina mòbil de Consum de la Diputació de Barcelona. També disposem de la “Bústia del Consumidor” per a fer arribar al Servei d’Atenció Permanent les vostres consultes quan la Oficina itinerant de la Xarxa Local de Consum no està disponible. Cal trucar al telèfon de l'Ajuntament i demanar cita prèvia. Cal estar empadronat al nostre municipi per disposar de la "Bústia del Consumidor".

La tramitació de demandes s’efectua durant tot l’any i un cop examinades pels tècnics de la Diputació de Barcelona, es posaran en contacte amb vosaltres per tal l’atendre aquesta demanda.

 

 Què fa?

  • Informar, de manera personalitzada, sobre els drets de les persones consumidores i usuàries.
  • Orientar sobre les consultes i les reclamacions de les persones consumidores i usuàries en el cas que no es respectin els seus drets i sobres les vies establertes per resoldre el seu conflicte.
  • Promoure la mediació entre les parts per a la resolució dels conflictes de consum.
  • Fomentar l'educació i la formació de les persones consumidores i usuàries en temes de consum de béns o la utilització de serveis mijançant campanyes divulgatives, publicacions, jornades, etc.

El Servei d'Atenció Permanent de la Bústia del Consumidor:

Tramitar les demandes durant tot l'any. El vostre ajuntament les farà arribar als tècnics de la Diputació de Barcelona i aquests es posaran en contacte amb el ciutadà per tal d'atendre la seva demanda.

 

SÍ SÓN TEMES DE CONSUM                       NO SÓN TEMES DE CONSUM
  • Habitatge:lloguer, compra,...
  • temes que han estat o estat sotmesos a la via judicial
  • compra de productes en establiments comercials o en altres modalitats
  • qüestions penals: delictes, faltes,....
  • compra i reparació d'electrodomèstics
  • temes laborals:contractes,convenis laborals,...
  • prestadors de serveis a domicilis:paletes, pintors, fusters, llauners,....
  • dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars
  • assegurances:llar,vehicles,...
  • problemàtiques derivades de la convivència en comunitat de propietaris
  • serveis bàsics:aigua, gas, electricitat, telèfon, correus, internet...
  • temes de lloguer: desnonaments, arrendadors contra arrendataris
  • serveis turístics: bars, restaurants, hotels, agències de viatges
  • problemes amb l'adminstració pública:multes, impostos, subvencions, qüestions urbanístiques.
  • tintoreries
 
  • transports: públics, privats
 
  • automòbils: venda, reparació
 
  • sanitat:pública, privada
 
  • ensenyament
 

 

Servei de Suport a les Polítiques de Consum

Darrera actualització d’aquest contingut: 14/02/2014 a les 08:33h
Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor

Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor

Plaça Montseny, 5. 08459 Sant Antoni de Vilamajor

Telèfon: 938 452 400 - Fax: 938 452 051

E-mail: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

CIF: P0819700F

Amb la col·laboració de:

Diputació de Barcelona